Aktuelt

Slår seg sammen mot vold

Mange som har vært utsatt for vold eller overgrep ber ikke om hjelp. Det ønsker The Body Shop og nettportalen dinutvei.no å gjøre noe med. 12. oktober lanserer de kampanjen “Det finnes en utvei” som har fokus på vold og overgrep i nære relasjoner.

Forskning viser at mange som har vært utsatt for vold eller overgrep ikke ber om hjelp. Et av Regjeringens tiltak for å styrke forebyggende innsats mot vold og overgrep var opprettelsen av nettportalen dinutvei.no. Nå slår The Body Shop og dinutvei.no kreftene sine sammen for å vise at det finnes veier ut av vold og overgrep. Målet er å øke kjennskapen til de nasjonale hjelpetilbudene som er samlet på dinutvei.no.

Samler hjelpetilbud

Geir Borgen NKVTS
Geir Borgen, redaktør i dinutvei.no

– Svært mange av oss opplever, er berørt av eller utøver vold mot noen vi er i nær relasjon til i løpet av livet. Dinutvei.no er en veiviser over hjelpetilbud for alle disse gruppene. At The Body Shop ønsker å øke kjennskap og kunnskap om dette tilbudet er utrolig flott, og noe vi setter stor pris på, sier Geir Øyvind Borgen, redaktør av dinutvei.no.

Caroline Normann er PR- & Markesansvarlig i The Body Shop Norge

Vil hjelpe

– Vi er veldig stolte over å samarbeide med dinutvei.no i denne kampanjen. Vi ser at vold og overgrep er langt mer vanlig enn mange av oss er klar over, og dessverre er det altfor få som vet hvordan de kan få hjelp. Det kan denne kampanjen hjelpe til med, sier Caroline Normann, PR- & Markedsansvarlig i The Body Shop Norge.

Det finnes en utvei

Mer enn 400 ansatte i The Body Shop sine 47 butikker har gjennomgått opplæringsprogram og bytter ut uniform med «Det finnes en utvei» t-skjorter. Fra mandag 12. oktober og frem mot jul brukes også store flater i butikk, sosiale medier og selskapets kundeklubb for å promotere kampanjen.

Dinutvei.no, som eies og driftes av NKVTS, bruker kampanjeperioden til å sette ekstra fokus på tjenestene overfor sine målgrupper og samarbeidspartnere, i sosiale medier, websider og nyhetsbrev.