Intervensjoner i klasserommet

RefugeesWellSchool sitt mål er å bygge og spre kunnskap om intervensjoner for psykososial støtte for unge flyktninger og migranter i skolen.

Sosial støtte har en sterk beskyttende effekt på unges trivsel. Sosial ekskludering, stigma og diskriminering kan derimot lede til negative konsekvenser for den psykiske helsen til unge flyktninger og migranter.

RefugeesWellSchool består av 5 intervensjoner lærere kan bruke som søker å skape sosial støtte og samhold.

Under er 5 videoer som presenterer hver av intervensjonene (engelsk).

1. Introduksjon til intervensjonen «Welcome to School»

Mer om Welcome to School-intervensjonen >

2. «In-Service Teacher Training (INSETT)»

Mer om In-Service Teacher Training (INSETT) >

3. Introduksjon til «PIER Intervention»

Mer om PIER-intervensjonen >

4. «Classroom Drama»-intervensjon

Mer om Classroom Drama-intervensjonen >

5. «Teaching Recovery Technique»

Mer om Teaching Recovery Technique >