Glad, K. A., Aakvaag, H. F., Wentzel-Larsen, T., Wentzel-Larsen, T., Dyb, G. A., & Thorsen, S.Thoresen, S. (2024). What will others think of me? The longitudinal association between trauma-related shame and guilt and psychopathology after a terror attack. BJPsych Open, 10(1). doi:10.1192/bjo.2023.624
Stene, L. E., Fernandez, A., Gindt, M., Nachon, O., & Askenazy, F. (2023). Editorial: Recovering after terrorist attacks, large-scale accidents and other disasters: Psychosocial care responses across countries. Frontiers in Psychology, 14. doi:10.3389/fpsyg.2023.1168679
Stensland, S. (2022). På flukt fra krigen. Tidsskrift for Den norske legeforening, 142(6). doi:10.4045/tidsskr.22.0211
Vuillermoz, C., Pirard, P., Stene, L. E., & Vandentorren, S. (2022). Short-term psychological support to civilians exposed to the January 2015 terrorist attacks in France. European psychiatry.
Stene, L. E. (2021). Face à la pandémie et au terrorisme: santé mentale, soutien social et confiance en crise [Facing the pandemic and terrorism: mental health, social support and trust in times of crisis]. Revue de neuropsychologie.
Glad, K. A. (2020). Hvorfor fordømmer, klandrer og stigmatiserer vi mennesker som har opplevd noe traumatisk. Forskersonen.no.
Glad, K. A., Thoresen, S., & Dyb, G. (2020). «Slitsomt» «Ubehagelig» «Plagsomt» Slik beskriver Utøya-overlevende møtet med mediene etter 22. juli. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Olff, M., Bakker, A., Frewen, P., Aakvaag, H. F., Ajdukovic, D., Brewer, D., . . . Schnyder, U. et al. (2020). Screening for consequences of trauma–an update on the global collaboration on traumatic stress. European Journal of Psychotraumatology, 11(1). doi:10.1080/20008198.2020.1752504
Stene, L. E. (2020). Les enfants précarisés par la crise [Children facing precarity due to the crisis]. Revue de neuropsychologie, 12.
Thoresen, S., Blix, I., Birkeland, M. S., & Andreassen, A. L. (2020). Cope covid-19: helse og bekymringer under pandemien. Oslo: Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress.
Stene, L. E. (2019). Trivsel og prestasjoner på skolen hos unge utsatt for terrorangrep. Best Practice Nordic.
Dyb, G. (2018). Utøya-filmen er ikke nok for å gi forståelse. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).