Moen, Linda Holen

Vitenskapelige artikler og bokkapitler
Buli-Holmberg, J., & Moen, L. H. (2019). Lærers kommunikasjonsferdigheter i utvikling av positive relasjoner med elevene. In M. H. Olsen & R. Mikkelsen (Red.) Relasjonsledelse (pp. 31-50). Cappelen Damm Akademisk.
Buli-Holmberg, J., & Moen, L. H. (2018). Kommunikasjonsferdigheter som fremmer utvikling av positive relasjoner mellom lærer og elever generelt og elever med psykososiale utfordringer. Psykologi i kommunen (PIK), 2018(1), 87-103.
Buli-Holmberg, J., & Moen, L. H. (2016). Lærerens rolle i utvikling av positive relasjoner i klassens læringsfellesskap. In M. H. Olsen (Red.) Relasjoner i pedagogikken. I lys av Baumans teorier. (pp. 171-187). Universitetsforlaget.
Rapporter
Bergman, S., Ruud, N. S., Moen, L. H., Bjørnholt, M., Selvik, S., Øverlien, C., (2024). Krisesentre som arena for støtte, oppfølging og bevisstgjøring. Sammendrag
Moen, L. H., Bergman, S., & Øverlien, C. (2018). Forebyggende tiltak mot vold i nære relasjoner. Kartlegging av kunnskap for veien videre. (Rapport 2/2018). Sammendrag
Askeland, I. R., Jensen, M., & Moen, L. H. (2017). Behandlingstilbudet til barn og unge med problematisk eller skadelig seksuell atferd – kunnskap og erfaringer fra de nordiske landene og Storbritannia – forslag til landsdekkende struktur. Oslo: Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress. (Rapport 1/2017). Sammendrag
Moen, L. H., Askeland, I. R., & Holt, T. (2016). Kartlegging av behandlingstilbudet til: Barn som er utsatt for eller som utøver vold og seksuelle overgrep og voksne som utøver vold. En pilotstudie om behandlingstilbudet i fire norske fylker. Sammendrag
Askeland, I. R., Moen, L. H., Nilsen, L. G., Kruse, A. E., Hjemdal, O. K., & Holt, T. (2016). Behandlingstilbudet til voksne som utøver vold: En nasjonal kartleggingsundersøkelse. (Rapport 10/2016). Sammendrag
Holt, T., Nilsen, L. G., Moen, L. H., & Askeland, I. R. (2016). Behandlingstilbudet til barn som er utsatt for og som utøver vold og seksuelle overgrep: En nasjonal kartleggingsundersøkelse. (Rapport 6/2016). Sammendrag
Øverlien, C., & Moen, L. H. (2016). "Takk for at du spør!" En oppfølgingsstudie om kunnskap om vold og seksuelle overgrep mot barn blant blivende barnevernspedagoger, grunnskolelærere og førskolelærere. (Rapport 3/2016). Sammendrag
Andre publikasjoner
Ormhaug, S. M., Augusti, E., Birkeland, M. S., Bræin, M. K., Evang, A., Hafstad, G. S., Hansen, L. S., Jensen, T., Knutsen, M. L., Løken, P. M. H., Michaelsen, K., Moen, L. H., Päivärinne, H. M., Simonsen, A. H., Skar, A. S., Øverland, K., Øverlien, C., (2023). Barn trenger rom til å fortelle. Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
Ormhaug, S. M., Augusti, E., Birkeland, M. S., Bræin, M. K., Evang, A., Hafstad, G. S., Hansen, L. S., Jensen, T., Knutsen, M. L., Løken, P. M. H., Michaelsen, K., Moen, L. H., Päivärinne, H. M., Simonsen, A. H., Skar, A. S., Øverland, K., Øverlien, C., (2023). Angsten for å snakke med barn om vold og overgrep. Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
Moen, L. H., (2019). Jegvet.no.
Moen, L. H., Holmberg, J. B., (2015). Positive relasjoner mellom lærer og elev: en kvalitativ casestudie om hvordan lærer bygger positive relasjoner til elever, og hvilken betydning lærerens positive relasjoner har for elever generelt og for elever som viser psykososiale vansker spesielt.